Saltimebeskrivelser

ÅPEN PT:

Når du trener styrke, kondisjon eller bevegelighet m.m. i studio, kan du behøve tips og hjelp til riktig teknisk utførelse eller ha spørsmål om hvilke øvelser eller treningsmetoder som er effektive for at du skal nå dine mål. I denne timen kan du få hjelp til nettopp dette fra en av våre kunnskapsrike Personlige Trenere. Husk å booke plass på forhånd. Maks 8 personer.

BACK2BASICS:

Enkel og effektiv styrketrening med egen kroppsvekt.  Passe nye begynnere og trent.

BABY BOOTCAMP 55:

Baby Bootcamp inneholder kondisjons- og styrketrening spesielt tilpasset deg som er gravid eller nybakt foreldre. Instruktøren vil underveis i timen gi deg alternative øvelser så du kan tilpasse treningen til eget nivå. I løpet av timen vil du ha mulighet til å bruke barnet ditt som vekt – et samarbeid som har vist seg å være morsomt for både barn og foreldre.

 KETTLEBELLS:

Kettlebells er en treningsform som stammer fra Russland og har blitt brukt der siden 1700 – tallet. Med en kule, kettlebell, trenes bevegelighet, styrke, hurtighet, koordinasjon, kondisjon og balanse.

 SIRKELTRENING 45:

Kondisjons- og styrketrening med enkle basisøvelser. Timen er crossfit inspirert, og alle kan delta uansett form! Det er en tøff time, men du styrer selv intensiteten. Det stilles ingen krav til takt eller rytme. Timen er ikke lik fra gang til gang så her får du også stor variasjon i øvelsene.

STRAM OPP 40:

Styrketrening med strikk, manualer og egen kroppsvekt. Passer nybegynnere og trente.

STYRKE 55:

Styrketrening med vektstang. På denne timen arbeider vi med stang og vekter. Her er det meningen at vi skal få tatt oss helt ut. Vi jobber mye med vekter (ca. 8-12 repetisjoner). Passer for både damer og herrer.

TRX/ SLYNGETRENING 45:

På TRX-timen benyttes spesialdesignede slynger. Timen går ut på å gjennomføre øvelser med kroppsvekt og tyngdekraft som belastning for å styrke muskler i armer, ben og kjernemuskulatur. Passer for nybegynnere og trente.

Arna RUN 15/ 30:

En ren intervalltime på tredemølle hvor vi jobber i 30 min i intervallform. Lengden på intervallene vil variere mellom 30 sekunder og 4 minutter. Dette er en rød høyintensitetstime hvor man får en utfordring! Møt ferdig oppvarmet ved tredemøllene når timen starter.

BODY COMBAT:

Jobb deg gjennom et bredt spekter av øvelser på bl.a.  pads og boksesekk. Her vil du virkelig få kjørt deg! Slipp deg løs og få kroppen din ”fighting fit” med denne timen.

RAW STRENGTH 45:

Dette er en time hvor man jobber med å forbedre styrke og bygge slank muskulatur.  Hovedfokuset vil ligge på de store muskelgruppene, og HIIT (high intensity intervall training) trening, der vi bruker stang, vektskiver og plyometriske øvelser med egen kroppsvekt for å gjennomføre timen.

STEP PULS 40:

Effektiv kondisjonstrening på step. Veksler ofte mellom høypuls kombinasjoner på gulvet og kombinasjoner på step. Dette er en hard time som passer både damer og herrer.

PULS 55:

Effektiv og hard treningstime. Her kombineres enkle bevegelser og høy intensitet. Dette er timen for alle treningsglade sjeler som ikke liker for mye koreografi. Denne timen er perfekt for både herrer og damer som har trent litt tidligere.

STEP 55:

God kondisjonstrening hvor vi går opp og ned på stepkasser som kan reguleres i høyden. En steptime på nivå en (BasicStep) inneholder noe koreografi men passerfint både for deg som er ny på step, eller har trent på step før.

STEP/MRL 55:

Her veksler vi mellom step og øvelser på mage, rumpe og lår. Dette er en middels-intensitetstime som toner og former den nedre delen av kroppen.

 ZUMBA 55:

Dans deg i form. Zumba er en effektiv og populær treningsform som har tatt verden med storm. Her får du enkle steg og latinske rytmer. Passer for nybegynnere og øvde.

DYNAMICS 30:

Foam rolling er en time hvor man burker teknikker for å behandle overaktive muskler og inflammert muskelvev.  Foam rolling øker mobiliteten i ryggens muskulatur og ledd, den øker blodtilførselen og gjør musklene mer avslappet.  Utstyret man bruker er en spesialtilpasset skumrulle, og denne kan brukes på det meste av kroppen.  En perfekt time til de som er stive og støle i kroppen, og for å forebygge skader.

YOGA 60:

 Yoga gjør deg sterk og er trening for både kropp og sinn. Øvelsene utføres i langsomt tempo med ulik grad av strekk på muskulaturen og bevisstgjøring av ulike måter å puste på. Dyp avspennende effekt er målet.

YOGA FLOW:

YogaFlow er en dynamisk yogaform, hvor posisjonene utøves i en flyt bundet sammen av pusten. Kombinasjonen av tradisjonelle yogaøvelser, og nyere øvelser gir et godt grunnlag for denne timen. Du får trent opp balanse, konsentrasjon, koordinasjon og smidighet. Yoga kan være en mental avkobling fra en stresset hverdag, som igjen kan gi masse energi.

SENIOR:

Denne timen er beregnet på seniorer og de som av ulike årsaker ikke kan være med på andre timer. Tempoet er roligere og det er ekstra fokus på teknikk, kroppsholdning og balanse. Vi har også mye fokus på det psykiske og sosiale. Etter timen samles vi over en kopp kaffe og en liten matbit.

TEENS:

Dette er en time for ungdom fra 11-15 år.  Her gjør vi mye forskjellig aktiviteter, blant annet dans, styrketrening, sykkel etc.

SYKKEL:

RESTITUSJON 75:

 Sykkeltime med 75 minutters varighet. Moderat intensitet og lengre utholdenhetsdel. Perfekt restitusjonstime!

SYKKEL 45:

Kondisjonstime på sykkel. Passer for alle, men tilpasset nybegynnere. Timen varer 45 min.

 SYKKEL INTERVALL 45:

Intervalltrening for nybegynnere. 45 minutter med effektivkondisjonstrening. Denne timen er med pulssystem Virtual Sport (VS).

SYKKEL/STRAM OPP 60/75

Her starter vi med kondisjonstrening på sykkel før vi avslutter timen med en styrketrening med frivekter! Perfekt kombinasjon av kondisjonstrening og styrketrening! Denne timer passer for alle.

SYKKEL 55:

Sykkeltime for videregående, her er intensiteten medium til høy.

 SYKKEL INTERVALL 55:

 Effektiv form for høy intensitet intervall trening. 55 minutter med tøff kondisjonstrening.

 SYKKEL KORTINTERVALL 45:

 Tøff intervalltime på sykkel. Effektiv form for høy intensitet intervall trening. Varighet på timen er 45 minutter.

SYKKEL HIIT 30:

 Ferdig trent på KUN 30 min.

Dette er en tøff og effektiv treningstime, Vi jobber i 85-95% av maxpuls
Det kreves god innsats og viljestyrke for å gjennomføre denne timen.
Timen er bygd opp følgende:
– ca 5 min oppkjøring
– 20 minutters hard trening
– 5 min nedkjøring

Viktig: møt oppvarmet til denne timen!!!!!!